lördag 25 maj 2013

"Den som gör det bästa av situationen kan få mer ut av tillvaron. "

Den sista tidens stress med amningskurser och en sjuk katt har tagit ut sin rätt. Idag är jag sådär kopiöst förbi trötthet. Jag är så trött att min hjärna helt har slutat fungera och jag vet knappt vad som är upp och ner.
Till råga på allt har jag själv kallat till möte för Amningshjälpens länsgrupp i Jämtland idag. Jag vet knappt vilka som förväntas komma och är mest glad över att jag överhuvudtaget kommer ihåg det. Till mötet dyker en person upp. Som jag mår så tycker jag det rätt skönt att det inte blev fler men samtidigt lite synd om den enda människa som nu dök upp. Hon kommer till ett möte med en sammankallande som har slutat fungera. Dessutom känns det fånigt att besluta om en massa aktiviteter om inte fler är samlade.
Så istället går vi igenom amningskursen eftersom hon funderar på att bli kursledare. Och pratar om hur vi kan lägga upp det arbetet till det bästa. Det blir mest hon som tittar på materialet och sen får stå ut med mitt svammel men det känns ändå bra att ha gjort detta för det är ändå ett möte mindre för framtiden.
Så även om jag var sådär förbi allt vad trötthet heter och vi blev så få så fick vi mycket gjort och det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar